Conform de wetgeving bescherming van persoonsgegevens bieden wij jou ons Privacy & Cookie beleid aan. Dit beleid geldt voor alle services die wij als bedrijf verlenen.

OK

Onze verfsystemen

Bij Hardstraal leveren wij uw producten graag snel, met behoud van kwaliteit en volgens uw wensen. Wij kunnen u dan ook in overleg en op verzoek veel verschillende verfsoorten leveren. De meest voorkomende verfsoorten zijn de volgende: 1-componenten lasprimer, 2-componenten lasprimer, 1-componenten zinkfosfaatprimer, 2-componenten zinkfosfaatprimer.

Indien gewenst kan het staal ook worden voorzien van een lasmenie. Deze shopprimer wordt dusdanig gespoten dat de lasbaarheid gegarandeerd blijft. De conserveringslaag wordt ook wel transportmenie genoemd. Dit is omdat er later nog een extra beschermlaag moet worden aangebracht. Dit is een verflaag met een poreus karakter die dus uitdrukkelijk geen afsluitende werking heeft en slechts tijdelijk wordt toegepast voor de periode dat het materiaal onderweg is naar de klant.

Conserveren 

Alle gewenste kleuren

In de scheepsbouw en de offshore wordt vaak gekozen voor de tweecomponenten lasprimer op zinksilicaatbasis. Dit vanwege de corrosiewerenede werking. Voor de constructiebouw wordt meestal gekozen voor een zinkfosfaatprimer die we zowel in één- als tweecomponenten uitvoering verspuiten. Dit doen wij in bijna alle gewenste RAL-kleuren. 

Neem contact met ons op! 

Laagdikte

De laagdikte van ons spuitwerk kunnen we zowel nat als droog meten. Voor natte verf maken wij gebruik van een verfkam. Hiermee kunnen we op meerdere plaatsen de dikte controleren en indien nodig bijspuiten. De droge laagdikte meten we met een elektronische laagdiktemeter. Dit kunnen we zelf uitvoeren, of laten doen door onze verfleverancier die hiervan ook een officieel rapport opstelt. Ook de mogelijkheden van een glansgraadmeting vallen binnen de mogelijkheden bij een externe controle.